Ko Chang-Gang - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Alie Haan - WaarBenJij.nu Ko Chang-Gang - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Alie Haan - WaarBenJij.nu

Ko Chang-Gang

Door: Alie de Haan

Blijf op de hoogte en volg Alie

09 Februari 2015 | Thailand, Ko Chang

Tijd voor een nieuw Blog! De eerste week is eigenlijk voor mij voorbij gevlogen. Zoals ik in mijn eerste verslag schreef was het wennen toen ik aan kwam, maar de week was echt vol met nieuwe indrukken dus dat scheelde wel.
De schoolweek was erg interessant! We moeten hier Thais leren en dat vind ik erg leuk, omdat je de taal leert kennen maar ook de cultuur en beter dingen leert te begrijpen die je hier in de omgeving ziet. Andere vakken hebben te maken met de relaties tussen Azie en Europese landen en hoe zich dat ontwikkeld, hoe de mensen in Azie handel doen en wat gebruikelijk is tijdens business meetingen. Bijvoorbeeld in China (geloof ik, kan ook Japan zijn) is het gebruikelijk dat als je als partners voor het eerst samen komt, je met diegene waar je te gast bent, dus het bedrijf waar je een partnership mee aan wil gaan, die avond met hem of haar op stap gaat. Om dus vervolgens helemaal dronken te worden. Dit is namelijk heel positief want zoals iedereen weet ben je als je dronken bent meestal wat vrijer en eerlijker enzo... dus dan leer je elkaar beter kennen. Niet slecht toch haha?

Opzich vind is het eten hier best lekker al word ik al een beetje gek van de rijst. Wat heel lekker is , is rijst dat gekookt is met kokosmelk en dan heb je daarnaast mango. Dit hoor je dus samen te eten, en het heet ' sticky rise'. Het is echt heerlijk en ik denk dat ik nooit meer een mango in Nederland kan eten want dat is niet vergelijkbaar met de smaak van de mangos hier. Verwend he ;p Wat iets minder was, was een sprinkhaan die geroosterd was ofzo. Die mensen hier eten het alsof het borrelnootjes zijn, ik wist niet hoe ik het hebben moest maar heb het weg kunnen krijgen .
Donderdagmiddag hadden we een fieldtrip naar het zogenaamde ' Dutch house'. dit was een huisje ergens bij een haven waar vroeger de boot uit rotterdam aankwam om goederen en specerijen te halen. Je zag in het huisje zelf de geschiedenis van de handel tussen Azie en Nederland en hoe dit zich in de loop van de jaren had ontwikkeld. Wel grappig bedacht want er zat ook een klein kioskje bij waar je stroopwafels en bitterballen kon bestellen, maarja daarvoor ben ik hier niet ;p.

De vrijdag waren we vrij dus hadden Robin, Bela en ik besloten een weekend weg te gaan naar Ko Chang. dat is een eiland zuid-oost van Thailand. We vertrokken heel vroeg met nog 6 andere duitse studenten die daar ook een weekend heen gingen (niet zelfde verblijf als ons) Hele lange reis van 6 uren naar de ferry (veerboot) toe. Toen we op het Eiland aankwamen was het nog een uurtje in een soort van taxi (een pickup met bankjes geïnstalleerd in de bak met een hek er om heen. doooodeng) naar ons verblijf toe. Echt waar, het was een paradijsje daar! We hadden een soort van tent op op stokken, op een klif dat uitzag op een eindeloze zee, echt prachtig. Heel dicht bij die plaats was een oud vissersdorpje te vinden waar het echt leek alsof de tijd stil had gestaan. Een erg populaire plek voor toeristen want de bevolking daar is er helemaal op ingesteld.
Dat bekeken te hebben gingen we opzoek naar het strand. Daarvoor dachten we dat we de jungle/afdalende klif berg moesten betreden maar dat leidde ons naar een hippie strand. En nog een hippie strand. Dus weer naar boven gelopen en uiteindelijk de plek gevonden. Heel erg mooi strand en zee met allemaal kleine restaurantjes. Vanuit de zee hebben we de zonsondergang bekeken zover dat kon, want de zon verdween achter een klif. Vervolgens wat gegeten en taxi terug genomen en gaan slapen, helemaal uitgeput.
De volgende dag huurden we 2 scooters (ik met mijn onhandigheid durfde het niet aan om een scooter te rijden op een eiland waar een straat bestaat uit alleen maar heuvels, dus ik ging achterop) en hebben we het hele eiland eigenlijk rond getoured opzoek naar een waterval. Die dachten we gevonden te hebben en betaalden per persoon 40 baht om de waterval te zoeken, beklimmen en bewonderen. Alleen naar ongeveer een halve kilometer geklommen te hebben kwamen we er achter dat de waterval geen water had.. ondertussen had ik mijn teen gestoten en dat bloedde als ik weet niet wat, dus Robin naar beneden om verbind spul te halen en mij te verbinden midden op een steen die zich in een zielig plasje waterval water bevond. Erg hilarisch als ik er zo over nadenk.
Savonds wouden we de echte zonsondergang bekijken, degene waarbij je de zon ziet verdwijnen in de zee, maar wegens omstandigheden (sleutels kwijt en verkeerde wegen kiezen) waren we net te laat. Maar Dit werd snel goed gepraat door Robin door de zin ; yeah fack it, it is way to romantic. En daar waren we het allemaal mee eens, aangezien we allemaal een relatie hebben en dat dan to much is haha ;p
later op de avond gingen we het uitgaans leven bekijken wat echt super leuk was maar ook super apart. verscheidende ladyboys wouden ons in hun clubs lokken maar dat wisten we te weerstaan. uiteindelijk kwamen we bij een heel Smoekie barretje met vriendelijk lokaal barpersoneel. we werden gedwongen om aan de bar te gaan zitten, waar we vervolgens allemaal werden uitgedaagd voor een potje 4 op een rij. Een van de mannen was 42 jaar en begon van kinds af aan met het spel. Toen hij 8 jaar was ging hij met zijn 4 op een rij setje naar een bar toe en daagde andere mensen uit om tegen hem te spelen voor 100 baht. Sindsdien kan hij zich alleen maar herinneren dat hij 9 jaar geleden had verloren , omdat diegene ' just for fun' wou spelen, en dan hoeft hij niet te winnen. Opschepper haha, maar hij was serieus echt heel goed.
Toen werd ik overgehaald om met een andere barman te gaan zingen, Hij spelde gitaar als een maniak, en ik kon hem dus haast niet bijhouden met zingen maar dacht tja ben hier toch en niemand maakt het hier wat uit wat en hoe ik het doe, was ontzettend grappig om te doen en we kregen daardoor denk ik 200 baht korting op onze rekening. Hartstikke leuke avond, dit was een kleine samenvatting.

Nu is het al weer maandag en is het 20;14. Gisteren voor het eerst geskyped met mijn lieve heit en mem en broertje en zusjes en natuurlijk mijn Skot. Na een week durfde ik het aan om ze te zien, en ben blij dat ik ze gezien heb!

Zo, dat was een lang verhaal. Nu is het tijd voor het terug kijken van Boer zoekt Vrouw met mijn kamergenoot !

Dow dow! Sabai Sabai (rustig aan)

  • 09 Februari 2015 - 14:54

    Elly Tolboom:

    Hoi Alie

    Wat geweldig leuk , prachtig daar zie ik wel
    En een geweldige ervaring ben je straks rijker, pakt niemand je af.
    Hou je sterk , goed om je zelf denken,,,
    Groetjes en xx Elly

  • 09 Februari 2015 - 15:07

    Mirjam Bergsma:

    Hee Alie,

    Leuk om iets fon die te lezen, kist ut mooi vertelle!! ;) Fien ut echt super stoer fon die en sa te lezen beleefst mooie dingen!!

    Dikke tût Mirjam

  • 09 Februari 2015 - 16:48

    Ilse:

    Leuk om te lezen meid (:

    Liefs Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alie

20 jaar oud, blond met hieraan de verbonden consequenties, familiemens, studeert commerciële economie en ga een minor Marketing in Asia doen in Bankok en Bali, gek op nieuwe dingen en een fantastisch gevoel voor timing (niet).

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 5782

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 21 Juni 2015

Alie goes Bali (en Bangkok)

Landen bezocht: