Bangkok is Shock - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Alie Haan - WaarBenJij.nu Bangkok is Shock - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Alie Haan - WaarBenJij.nu

Bangkok is Shock

Blijf op de hoogte en volg Alie

02 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Hallo mensen!
Toch maar besloten om een reisblog bij te houden, ookal weet ik niet precies om de hoe veel tijd ik ga schijven maar vanavond had ik ineens een ingeving om wat te schrijven (het is nu 8 uur savonds hier.)
Sinds vrijdag na 16 uur vliegen ben ik dan in Bangkok. Het is niet de stad zelf, maar een uur er vandaan maar het hoort allemaal bij Bangkok. Ik was ontzettend moe van de vlucht en had een reuze jetlag, dus ben direct gaan slapen, wakker geworden om 7 uur avonds en weer gaan slapen. Erg erg warm hier, maar de douche is heel erg prima hier.
het appartementencomplex is wel oke, maar je moet nog wel heel veel dingen zelf regelen en halen. maar er is goede airconditioning en de kamers zien er netjes uit.. behalve mijn beddengoed, niet te geloven zo vies dus zo snel mogelijk nieuwe gehaald hier in een grote Shopping mal, genaamd Future Park.
Het is een voordeel dat je heel snel contact maakt met de studenten die ook allemaal in dit complex zitten, en die eigenlijk allemaal hetzelfde doormaken, sommigen raken sneller gewend dan anderen, zoals ik haha;p Heb het thuis veel te goed waarschijnlijk! (:
Mijn kamergenoot is erg aardig, zij studeert Spa en Health hier dus met haar ga ik niet naar school.
Het is niet voor te stellen hoe de mensen hier leven.. Overal eettentjes langs een 50 km weg en er wordt van alles gemaakt voor minder dan 2 euro (is 80 baht) echt vreemd om dat mee te maken.

Vandaag had ik mijn introductiedag op school. Het is eigenlijk een gebied met 13 schoolgebouwen en er is van alles. Winkels, soort vaan mini actions, eettentjes, bieb, dokter, echt van alles. Heel veel informatie gekregen en daarna gingen thaise studenten ons rondleiden in de hitte, in onze uniformpjes haha, we werden zeker wel een paar keer uitgelachen. tja. Stel pinquins. Ons groepje had de eindquiz gewonnen (jihoe) en we kregen een bioscoop kaart hier, dus we gaan lekker met meer dan 30 graden buiten naar de bios binnenkort haha.
2 thaise meisjes kwamen achter Robin (kamergenoot in emmen) Bela (vriend van robin en doet ook CE) en mij aan want ze wouden eten met ons. Apart dat ze zo onder de indruk waren van ons. Maar het was erg gezellig en leuk om ook met de lokale bevolking zo in contact te komen. ze brachten ons weer thuis per auto, wat weer doodeng was h.

Tja een beetje rommelig verhaal is dit wel, en dit zijn alleen nog maar de grote lijnen maar goed, misschien vinden jullie het goed genoeg (;

Doeidoei! (La-Korn)

  • 02 Februari 2015 - 16:47

    Ingrid ;) :

    Hee meis, leuk verhaaltje. Het echte schoolleven begint dus vanaf nu. Mooi dat je al wat contacten heb gemaakt. We kijken uit naar het volgende verhaal. Zo kunnen we een beetje met je meeleven. En is het net of je dichterbij bent. Dikke tut fân ûs

  • 02 Februari 2015 - 17:33

    Alie:

    Wat mooi Alie ,nu kunnen wij je een beetje volgen,ik ben blij dat je ,nu een reisverslag doet
    dus heel wat indrukken ,op gedaan

  • 02 Februari 2015 - 17:36

    Sietske:

    Hoi Alie! Wat leuk dat een blog bent begonnen! Blijven we hier een beetje op de hoogte van wat je daar meemaakt en beleeft. Het zal idd wel een cultuurshock zijn.... We lezen graag verder

Tags: asia, Thailand, School

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alie

20 jaar oud, blond met hieraan de verbonden consequenties, familiemens, studeert commerciële economie en ga een minor Marketing in Asia doen in Bankok en Bali, gek op nieuwe dingen en een fantastisch gevoel voor timing (niet).

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 675
Totaal aantal bezoekers 5807

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 21 Juni 2015

Alie goes Bali (en Bangkok)

Landen bezocht: