One night in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Alie Haan - WaarBenJij.nu One night in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Alie Haan - WaarBenJij.nu

One night in Bangkok

Door: Alie

Blijf op de hoogte en volg Alie

16 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

En weer een week verder! Ik zit nu in de derde week, en dat is een hele drukke week met heel veel school en groepswerk. Maar dat wordt allemaal beloont met een weekje vrij startend op 20 februari! Daarom zijn Robin, Bela, Else Duc Felina en ik druk bezig met het plannen van een "island hopping trip" naar krabi, koh phi phi en Koh Lanta. Exciting!

Afgelopen week was een normale week met matig veel school en verder niet hele bijzondere dingen. Er gebeurden op onze kamer wel extreem rare dingen wat inhield dat we 2 x een infasie van grote, vliegende mieren op bezoek hadden. Om te janken. Ik was rustig wat verslagen aan het typen toen ik ineens 1 vlieg voorbij zag gaan. Het volgende moment keek ik op en zag ik dat er een hele troep vliegen zich aan het verzamelen waren rondom en in de super luxe en sfeervolle tl-lichtbuizen aan het plafond. Serieus ik ben half gillend mijn kamer uit gerend na het ontdekken dat de mieren met vleugels de kamer in konden via de balkondeur die onderaan niet helemaal goed aansloot. Dus ik snel naar Robin en Bela's kamer, die het ontzettend grappig vonden natuurlijk maar mij uiteindelijk wel hebben geholpen. Met een antivlieg-spray iets hebben ze geprobeerd de vliegjes te doden en dat duurde even. Mijn kamergenoot Cindy was er gelukkig voor haar niet bij. Het erge was eigenlijk dat ik de vliegjes niet kon opruimen omdat ik geen toegang had naar de schoonmaakspullen ofzo, en ik dat dus de volgende ochtend moest doen. maar toen ik wakker werd zag ik nog maar een aantal vlieg-mieren en heeeel erg veel vleugeltjes. Super leuk om met het idee wakker te worden dat die vlieg mieren hun dood gewoon gefaked hebben om vervolgens hun vleugeltjes achter te laten en te ontsnappen naar weet ik veel waarheen... Gisteren gebeurde precies hetzelfde en waren Cindy en ik wel op ons zelf aangewezen. Gelukkig konden we het wat tegen houden door een handdoek voor de balkondeur te leggen, maar weer alleen maar vleugels te vinden. Dit soort dingen moeten niet te vaak gebeuren, want dan ga ik sowieso gek worden hier.

Afgelopen vrijdag hadden we een fieldtrip naar een andere Rangsit University in Bankok en daar werden 2 presentaties gehouden door 2 bedrijven. Dit was erg interessant!

Zaterdag had school een tripje georganiseerd voor iedereen die mee wou naar de floating market. Dit is een voedsel/souvenir markt op het water. je zit met 3 of 4 andere personen in een soort van kajak en er is 1 thaise die de boot bestuurt/be-peddelt. Was een erg leuke ervaring, want je zag kajakken die gewoon compleet ingericht waren als een soort van keuken. Binnenkort zet ik hiervan wat foto's online. Wel waren de mensen erg opdringerig vond ik, maarja ze zijn daar eenmaal gewend aan toerisme ofzo.. Daarna gingen we een tempel bezoeken wat ik niet super interessant vond. De mensen daar vonden ons wel interessant want ze willen allemaal met ons op de foto. Voor hen zijn we ' angels' vanwege de lichte huid enzo denk ik. Best wel apart.

Zaterdag avond was het de hoogste tijd dat het nachtleven van het centrum van Bangkok werd onderzocht, we gingen met een groep van 11 mensen, wat een hele opdracht was aangezien we in verschillende taxi's moesten en elke chauffeur een andere interpretatie heeft van hetzelfde adres.. ongeveer een uur op elkaar moeten wachten omdat de chauffeur achteraf de weg toch niet wist. Tom tom is niet van toepassing voor ze hier. Toen we dan uiteindelijk allemaal bijelkaar waren was het een super leuke avond. We waren bij een soort van area met 4 verschillende clubs op een rij wat allemaal onder de naam Route 66 viel. Ik heb nog nooit zoveel mensen in 1 discotheek gezien, want in Nederland is dat absoluut niet toegestaan. Dus het dansen of op zijn minst bewegen ging erg moeilijk, en bovendien moesten wij als meiden letten op onze handtasjes want 1 meisje van de lokale bevolking zat heel rustig onopgemerkt te graaien in Else's tas. Veilig gevoel, dat uitgaan haha. Ook hier waren we als 'angels' weer erg populair. Maar al met al was het en zeer geslaagde avond met een beetje moeilijke zondag als vervolg.

Wel even met mijn lieve zussen geskypt die in dikke kleren + badjassen op de bank zaten en ik hier in mijn kamer met airco in een hemdje haha. Skotsjes.

Nu is het alweer maandag en heb ik zo een afspraak met mijn groepje voor het maken van 1 van de 3 verslagen. Let's go!

Ps: voor Ome Eilardus en Tante Sietske: ergens naast school hier zit een fietsenzaak genaamd : U want bike. Zonder vraagteken of iets, gewoon opdringerig eigenlijk. Vond ik wel grappig;p

  • 17 Februari 2015 - 13:11

    Eilardus:

    haha mooi verslag Alie.
    Top dat je de tijd vind om ons op de hoogte
    te houden.
    De ondernemers daar hebben
    en andere aanpak van het woord: naamsbekendheid .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alie

20 jaar oud, blond met hieraan de verbonden consequenties, familiemens, studeert commerciële economie en ga een minor Marketing in Asia doen in Bankok en Bali, gek op nieuwe dingen en een fantastisch gevoel voor timing (niet).

Actief sinds 08 Jan. 2015
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 5787

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 21 Juni 2015

Alie goes Bali (en Bangkok)

Landen bezocht: